DJ PAKNGAH

LIVE BROADCAST

DeeJay PakNgah

DeeJay PakNgah
"Jangan Bikin Panas"

HOTDEEJAYFM RADIO

Anda di alu alu kan

RADIO ONLINE HOTDEEJAY

RADIO ONLINE HOTDEEJAY
NAK DENGAR RADIO KLIK SINI

DjPakNgah

My photo
Kulim, Kedah, Malaysia
SIMPLE,SELAMBA DAN MESRA

Perkhidmatan Pa System dan Dj Majlis

Sekiranya ada rakan rakan di kawasan Utara (Kedah)memerlukan perkhidmatan Dj,PA System Event Management untuk menceria dan memeriahkan majlis perkahwinan anda.Anda boleh menghubungi kami di talian 016 - 5014182(PakNgah)/012-4646182/019-5750182(Hafizh)MhsSoundVenture Kulim Kedah
untuk membuat tempahan Dj Majlis.TerimaKasih PakNgah ucapkan kepada rakan rakan yg telah mengundang PakNgah sebagai Dj di majlis perkahwinan anda.







Radio Pilihan

Malaysia XY Radio Online

30 Juzuk Al-Quran

Bersama Kasim Pon Pon

Bersama Dato Siti Nurhaliza

Job Kahwin Di Mahang Bersama PakTam

Ziara Ukhuwah DjMalik AKR - Pendang

Ziarah Ukhuwah Kak Long - Pendang

Jalan Jalan Cari Makan

Sunshine Banquite Penang

Puteri Nur Sofia Arissa

Job Majlis Kahwin bersama DjPaktam Hotdeejayfm

Followers

Layan Retro

Layan Retro
Baca Cerita Lucu Klik Sini

Mai la pakat follow blog PakNgah

Friday, February 14, 2014

KEDAI ABANG POWER DI FB

https://www.facebook.com/pages/Kedai-Abang-Power/204584083082616

Friday, October 26, 2012

Kecek Klatey


CUBA BACA : - English - Klatey Malay
1) strow - straw - penyedut minuman
2) bolpen - ballpen / pen - pen
3) bok - book - buku
4) bekwoh - big work - kenduri-kendara
5) stapenah - staff nurse - jururawat
6) skru deba - screw driver - pemutar skru
7) undo - reverse - pusing balik
8) pomen - formen / mechanic - mekanik / juruteknik
9) loyar - lawyer - peguam
8) neja - manager - pengarah
9) dreba - driver - pemandu
10) epot - airport - lapangan terbang
11) guste - go as turn - pusing balik
12) erek - erect - tarik / perbuatan mendirikan dan membangunkan sesuatu
13) gohek - go ahead - maju ke depan / mara (pandu kenderaan)
14) broka - broker - orang tengah
15) pasengja - passenger - penumpang
16) jem - jam - kesesakan lalu-lintas
17) speka - speaker - pembesar suara
18) saksoba - absorber - penyerap tekanan (kenderaan)
19) poda - powder - kapur kasut
20) paik - modified - ubahsuai
21) tra - try - cuba
22) teh - test - cuba
23) stemek - estimate - jangkaan
24) pintu gek - gate - pintu pagar
25) grenti - warranty - jaminan
26) henda - handle - pemegang
27) stek - staight - lurus / jalan terus
28) kona - corner - pusing / belok
29) op - stop - berhenti
30) karen - current - arus elektrik
31) goli / keypo - goolkeeper - penjaga gol
32) daba lain - double line - line berkembar
33) stetmi - statement - kenyataan / laporan
34) pok gad - guard - pengawal keselamatan
35) maik - mike- mikrofon

Sunday, October 21, 2012

Belajar Cakap Kelantan @ Belaja Kecek Klate

selamat pagi murid-murid...sebagai rakyat jati Kelantan,cikgu (cikgu lah sangat..haha) sungguh berasa bangga dengan bahasa atau loghat kelantan yang dituturkan setiap hari..cewah.haha. 
Oleh itu,pada pagi yang mulia ini cikgu akan berkongsi dengan anda sekelian tentang perkataan yang digunakan dalam bahasa kelantan. Tambahan pula mood cikgu dalam keadaan baik atas kekalahan jerman menentang spain semalam.haha..tahniah sekali lagi encik sotong. cikgu harap, di akhir pembelajaran ini,para pelajar akan mempraktikan bersama rakan taulan serta keluarga.. ingat, sila klik nuffnang d headbar kat atas tu setiap kali kamu masuk blog cikgu ni yer..hehe. Insyallah, cikgu akan menambah frasa frasa ini dari masa ke semasa. selalu la singgah yer. okey, mulakan dengan Bismillahirohmanirahim...

agah / hagah - sombong
api stok(api stop)- traffic light
asore bodi - insuran kereta / motor
awe - panggilan manja kepada orang lelaki
awe sejambo lebak = satu watak dalam drama "Main Puteri"
basah jjerok - basah kuyup / lecun
bbageh - kaedah pengubatan tradisi / jampi
baloh - berkelahi
bbini - berkawin
bojeng - guting rambut
borak - merebak
bedua (sebutan bunyi dihidung) -rasa ingin marah / benci
bekwoh - kenduri (mungkin berasal dari perkataan Inggeris - big work)
belabik - (siapa tahu tolong jelaskan)
belengah - melekit
betak - kenyang
betap wak - lembap
biru kketu - biru yang amat sangat
blebe - berleter
bocah / boceh - buncit
bojeng - fesyen rambut (contoh: bojeng 1-2 = rambut hampir botak)
bok - buku (asal perkataan Iggeris - book)
bokali - barangkali
bokbong - cempelai (spesis musang)
brona - rosak / budak yang menangis tak berhenti
buah spelek - sesuatu (teknik) yg istimewa
buah topoh - buah epal (diambil dr perkataan arab "tuffah" = epal)
buah zabik - kismis
buat nyayo - menyiksa
buje / oghe buje - bujang/janda
busuk banga - terlalu busuk
busuk kohong - terlalu busuk
butak - perut buncit
ca - air yang bertakung di bawah atau tepi rumah
cah keting - bentes
cok - cangkul
ccawat kote - bersedia
ccerok - perut berbunyi bila lapar
cceruk - potong rumput untuk haiwan
cebok - cedok (selalunya untuk cecair, mencedok)
cema clote / cpolok - terlalu kotor
cepelak - lancang
cerah craca - terang benderang
cerah perut - cirit birit
cliko - curi tulang / pemalas
cokek makbolok - cucuk pinggang kawan dengan jari telunjuk dgn tujuan bergurau
comel llote - amat cantik
cuwoh - curah
dale so - pusat hiburan di Kota Bharu zaman dulu (asal perkataan Inggeris - show)
ddasing - menari (asal perkataan Inggeris - dancing)
dderak / bederak - suka merayau / berjalan
de (sebutan English - dare) - sempat / dapat
debek - teruk (asal perkataan Inggeris - "the bad")
deh? - memohon restu atau persetujuan, lebih kurang "ok?",
dekpong gak eh - kalau ya pun
dermo basikal - asal perkataan Inggeris -"dynamo"
dok cckoh - duduk bercangkung
dok kene (sebutan English - doc care nay) - ya bukan / "isn't it"
dok ko? - ya tak?
dok? - lebih kurang "bukan?", "betul tak?" atau "isn't it?"
duga / luga - tak sedap perut /loya (sebutan ikut daerah)
gaduh - nak cepat
gak - lebih kurang "habis tu"
gdebe - berani / samsing
gege - bising / riuh rendah biasanya ada bunyi ketawa (asal perkataan Inggeris - giggle) - contohnya: jange ggege gak! = don't giggle! Please
gelebek - biasanya terjadi pada mata pisau/parang bila kerat benda keras (tumpul gelebek - sangat tumpul).
gelembong boya - kueh daripada beras pulut (species dodol)
gelenyar / gletah - merenyam, getik
gelega - lantai
gemuk ddebok - terlalu gemok
genyeh - tenyeh
geretak - jambatan
getah sokmo - kueh daripada ubi keledek
getek - juga
ggapo - apa
ggatih teksi - kayuh beca
ggocoh - bertumbuk
ggoghi - bagi memulakan sesuatu
ghak - semak
ghohok = sukar, susah, payah
goba = risau
gong - tolol
gonyoh - gosok dgn kuat
griak - kahak
guano - lagu mana / macam mana
hapok kohong - bau hampak
hnja - tendang
ho (sebutan bunyi dihidung) - "ya lah.." atau "yes"
honda samah - honda cub 50cc
hungga - berlari
ike kkhonge - ikan cencaru
istek - ladang (asal perkataan Inggeris - estate)
jamah - pegang / sentuh
jatuh celabok - jatuh berteraburan
jebat - bau yang dikeluar oleh binatang untuk menanda kawasannya (contoh: jebat musang) - kepada orang Melaka… maaf lah ya
jebbeng - berjambang
jebeh - mencebek
jebo - botol kaca
jelira - sedap / kena dgn slera
jellaq - tamak / orang kepalaparan dapat makanan
jemba - berjumpa / sua
jemeleh - sembelih (contoh: tak jemeleh ko? = tak sembelih lembu ke? )
jemore - lantai basah, gelegar bulu atau batang pinang - rumah kampung dulu-dulu
jenera - lena
jerkoh - sergah
jjolor - menjulur
jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak itu)
jong kako = tukang angkat hidangan makan / penanggah)
kabil - salah satu teknik mendayung sampan
kaki sbaye - kuku jari kaki yg rosak dan berbau
karya basikal - tempat letak barang di belakang basikal (asal perkataan Inggeris - "carrier")kasut bok = kasut jenis "boot"
kayae - bisanya digunakan untuk tanda kawasan rumput yang nak disabit
kdolok - lawak
kebek - membuka ruang menjadi lebih besar
kecek - pujuk / goda
kekoh - gigit
kelaring - kotor (asal perkataan Inggeris - colouring)
kelong/belong - tipu muslihat
kelorek - kedekut
kenye bboyah - terlalu kenyang
kepek idung = kueh puteri mandi
kereta plek - kereta sewa / teksi
kerlong - greedy / tenong
kesit - sunyi (lonely)
ketik - gigit kecil
ketik ttunga - kurus / kecil serta pucat
ketok bodi - buat / baiki badan kenderaan
kkecek - bercakap
kketei - kantin
klikpah-klikpah - terpinga pinga
kodi - tidak berkualiti
ko'o - ketawa berdekah-dekah
kota - cukai jalan atau insurans (contoh: kreta kawe tak dok kota )
kuca hanya / kuca lana - berteraboran
kuda - sepak
kuk / kok - sekeh
kuning nnehe / llehe - terlalu kuning
kupik - kedekut
lamoke - nanti kan
lari kecik ppala-ppala - lari terlalu laju / lintang pukang
lecah - payau atau becak (contoh: "toksoh lah awe…lecah" maksudnya " tak usah lah ya … payau"
leweh - kurang solid
lipotei - tidak tetap duduk / ke sana ke sini
lobey - gila-gila atau bengong
loleh - tak serious
mahkamah tinggi ayoh kob - mahkamah tinggi high court
main tteri - drama tari pengubatan tradisi
mamba - tok segar / tegar
manih lleting - terlalu manis
mase ppughik - terlalu masam
masin ppeghak - terlalu masin
mek - panggilan manja untuk orang perempuan
merket - pasar (asal perkataan Inggeris - market)
mmeda - buang air besar
mmupo - mandi sungai
mokte - rambutan
ngga - tolol
nghele - menghadiri kenduri
ngidung - sengau
ngusuk - terakhir
nnakut / penakut apah - terlalu penakut
nnate - binatang (kadangkala "simbol" kemesraan antara kawan)
nnawak - bohong
nneja - pengurus (asal perkataan Inggeris - Manager)
nneting - melantun
nngapo - meracaun
nungei nyor - "somersault" - kadang-kadang dibuat perumpamaan frust nungei nyor (frust somersault la tu!!)
nnusuk - sembunyi (main nnusuk - main hide and seek)
nnyaba - tak kuat
nnyaca - terhuyung hayang nak jatuh
nok ssega angin - metodologi pengubatan cara tarditional contohnya main puteri
nyace - kayu atau besi yang dipacak ke tanah..tambak lembu
nyapong - carut
nyayo - kesian
nyior koter - kelapa tua
pah? - lepas itu?
pahit llepe - lerlalu pahit
pakddahak - tanda silang atau pangkah
papok - bapok / pondan
patat siput - kemahiran (skill) contoh: tak dak patat siput - maknanya tak ada kemahiran
pecah peda - kentut
pekong - baling
pelepong lembu - paru-paru lembu
penampa tawa - penampar percuma
pengah (sebutan bunyi dihidung) - gedik / getik (greedy)
perone - tempat membuang / bakar sampah
perut besar - mengandung
petong - baling
pitu gek - pintu pagar (gate)
plungo - kayu atau besi tajam untuk tambat lembu
pok ko - spesis mengkarung tapi boleh memanjat
pozek - bayar muka (asal perkataan Inggeris - deposit)
ppala bakul - cukai yang dikenakan oleh majlis bandaran ke atas peniaga
ppala bubus - kepala botak
ppatak - paling bawah
ppiyah - ketayap / kopiah
prebet sapu - teksi sapu
prekso - peperiksaan
pungga - baling
putih ssueh - terlalu putih
putung kalong - batang kayu untuk dibaling
ralek - leka
rauk muka - sapu muka
redas - cakap laser / baling
rhoyat - bagitahu / maklumkan
rhukah - panjat
rima - harimau
rizat - keputusan (asal perkataan Inggeris - result)
roba - getah pemadam ( asal perkataan Inggeris - rubber)
sa - satu
sabik - sebab
saing - kawan
saksoba - penyerap hentak (asal perkataan Inggeris - sock absorber)
samah - 50 sen
samah seghia - pendapatan kecil untuk sara anak isteri
saru - serabut
satu sut - berpakaian lengkap
seghia dua = pendapatan kecik untuk sara anak isteri
seh inguh - hembus hingus
selareh - selalu
sele-bele - tak kemas / cuai
sengeleng - sengaja
senyap tipah - tak ada khabar berita
sgeto - kawasan "keras" - ada penunggu
sghia - RM1.00
sia - sembuh dari luka (asal perkataan Inggeris - seal)
sleke - silakan
smaye ssejid - sembahyang di masjid
smeesek - terlalu mudah
smuta - kain lilit kepala
SO ( sebut "es o") - Pegawai ukur (Survey Officer) - Orang Kelantan dulu-dulu panggi SO
sobek - hias
sokmo - sentiasa
sopeh - serpih
ssong - sesuai (tak ssong - tak sesuai)
ssumba - pewarna untuk makanan/minuman
suku - berasingan (bungkus suku - bungkus asing-asing)
supik - beg plastiksupik gelenyar /supik rhokrhak - beg plastik yang nipis
suwih - swis (asal perkataan Inggeris - switch)
tak cakno - tak hirau
tak mmado - tak peduli / tak padan
tak pok - tak cukup cerdik
tak ppaka - tidak terpakai (tak pakka benda - tak menjadi)
tak rak - tak mampu
tanggong - lebih kurang "ssong" - sesuai
tawar heber - terlalu tawar
te (sebutan ikut English - tare) - pusing (asal perkataan Inggeris - turn) contoh : demo te kkiri - awak pusing kiri)
tepoh - langgar
tohok - buang
tok bageh - kepala upaca bbageh
tok ggawa - ketua daerah
tok kerani - kerani di pejabat
tok laki - suami
tok mindok - tukang gesek rebab main tteri atau mok yong
tok nebeng - ketua kampung
tok nngulu - ketua mukim
tok peraih - berniaga kecil-kecilan di pasar
tok ppeti - mufti
tok tteri - kepala upacara main puteritonye - ejek dgn memek muka
ttino - betina / perempuan (oghe ttino kawe = isteri saya)
ttino garik - perempuan jalang ( disebut bila dalam keadaan marah)
ttuyup - pepatung
tubik - keluar
tuke ttesen - tukang tulis / taip petisyen
tunja - tendang
turik - berdesing pendengaran
wa (sebutan bunyi dihidung) - sakit hati, marah
wak nganyi - perli / ejek dgn kata-kata
wok lor - tolol
yak!! - lebih kurang "opocot!!!" atau "oops!!"

jangey lupo tinggal komen deh!
(jangan lupa tinggal komen tau)

p/s: kalau ada tambahan atau kesilapan perkataan tolong komen ye..tengs!

Monday, September 17, 2012

Worksmart vs Workhard

Assalamualaikum sidang Blogger yang di hormati semua....Dunia semakin berubah dan canggih...kalau satu ketka dulu org mencari duit dgn membanting tulang di sawah padi,di kebun getah,di lombong bijih timah,menjadi KULI KILANG,ttp sejak zaman CyberNet,zamain Sains dan Internet ni...org lbh suka
WORKSMART daripada WORKHARD....kerana sistem CARI MAKAN via Internet ini,akan menyelamatkan anda dari di buli oleh LEADER/SUPERVISOR/SECTION HEAD sistem perbankan yg canggih juga membolehkan anda membuat transaksi urusan kewangan dgn lbh selamat di mana anda juga terhindar dr kes Jenayah Ragut dan sebagainya...anda juga boleh...bermodalkan sejumlah wang yg kecil melalui promosi pemasaran internet anda boleh menjana wang ribuan ringgit...jgn hanya BERGANTUNG kepada pekerjaan HAKIKI kerana ianya terhad mengikut usia anda...dan anda tidak akan dapat menyimpan sedikit WANG buat bekal hari TUA anda..ttp melalui sistem ini wang anda masuk tanpa henti walaupun ketika anda TIDUR...fikir fikirkan renungkan...seluk kocek tanya minda bilakah anda NAK JOIN JUGAK

Sunday, March 25, 2012

タンゴ・ディスカバリーKTR8000系 -Tango Discovery

JR West Japan Shinkansen Series 500 "NOZOMI"

Only In Japan: Japanese Toilet Animation Prank

Funny Japanese Weird Elevator.

Super Funny Japanese Parody of TSA Airport Security Hilarious!!!

Friday, March 23, 2012

Highland Restaurant Kulim - Garden Theme Wedding

BANTAHAN MEMORIAL PARK KULIM

Rastafari Burger One Stop Burger In Penang

Nasi Kandar Penang Malaysia

Penang Best Mamak Noodle

Laksa Telok Kechai Kuala Kedah

DJ PakNgah = Thn 2010 -Dj Dok Bersila Pengantin Naik Lori

http://djpakngah.blogspot.com

Penang Cendol - A Popular Malaysian Dessert And Hawker Food

Disco Rojak @ Penang

Kalau Satu Mampu, Kalau Lebih Satu...

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu cuba berhelah dengan isterinya, ataupun berterus terang dengan isterinya. Dan lagi, kami turut menyangka dia berkata benar apabila memberitahu isterinya tidak kisah atau buat tidak tahu dengan apa yang dia beritahu

“Hang jangan dok syok sendiri la, bro! Kalau hang betul-betul berani, hang cakap terus terang dengan bini hang, aku nak tengok," kata saya, sengaja mencabar.

Apa yang dikisahkan oleh rakan saya, itu adalah helah berbahasa semata-mata. Helah berbahasa tidak ada kena mengena dengan soal berani ataupun sikap jujur dan mahu berterus terang.

Helah berbahasa bagaimanapun tidak boleh dianggap sebagai bohong. Apa yang penting ialah bagi pihak yang menerima mesej itu, sama ada dapat atau tidak ‘menangkap' apa yang mahu disampaikan.

Setelah reda sedikit ketawa kami mendengar cerita rakan itu, seorang lagi rakan pula ambil alih sidang dengan cerita apa yang berlaku antara dia dengan, isterinya.

Menurut kawan yang kedua itu, pada suatu petang, tatkala dia dan isterinya duduk menghadap cawan teh dan pisang goreng, datang mood dia hendak bergurau ‘kasar’ dengan isterinya.

Maka, dia pun bérkata: “Orang lelaki, kaiau hanya ada satu isteri, sebenarnya masih tak cukup syarat!"

“Tak cukup syarat? Apa pasal pulak?" tanya si isteri terpinga-pinga.

Menyedari pancingnya sudah mengena, kawan saya itu menyambung: “Memanglah tak cukup syarat. Nama pun is three, mestilah tiga. Kalau is one baru satu, is two masih tak cukup. Hanya is three baru cukup."

Yakin hujahnya itu masih boleh dilanjutkan untuk menyampaikan maksudnya yang sebenar - kerana apa yang saya tahu, dia sememangnya berhajat malah sudah ada calon pun yang memungggu - kawan saya itu tidak dapat menahanketawa kerana berasa dirinya sudah menang dalam pusingan yang pertama itu.

Namun dia tidak sedan isterinya itu sebenarnya jauh lebih bijak.

“Ok, abang tahu bahasa Inggeriskan? Dalam grammar (tata bahasa) bahasa Inggeris, ada singular (tunggal), ada plural (lebih daripada satu). Kalau singular macam mana abang, apa beza singular dengan plural?"

Maka dijawab oleh si suami dengan penuh yakin, “Kalau singular, tak ada ‘s'. Kalau plural, ada ‘s'."

"Ok, pandai pun abang ingatkan dah lupa."

Maka tersengih-sengihlah si suami - sebagaimana yang diakuinya kepada kami - mendengar pujian itu.

Berkata pula si isteri: “Sekarang abang ada berapa isteri?"

“Satu!"

“Abang mampu atau tidak?"

“Mampu apa? Sara awak? Tentulah mampu. Ada awak rasa tak cukup apa-apa lagi?”

“Tidaklahl Saya tanya abang mampu atau tidak? Maknanya abang mampulah ye?"

"Ye, abang mampu!"

"Ok, sekarang isteri abang ada berapa?" tanya isterinya lagi.

“Tanya lagi... satulah," jawab si suami.

“Ok, satu, mampu tidak ada ‘s' kan? Kalau lebih daripada satu?"

"Alamak! MAMPUS!"




Nak Cerita Pun Malas

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung di mana semua rakyatnya amat rajin belaka tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku, katanya, “Patik adalah yang paling malas.”

Raja pun bertanya, “Apa tahap malas tuan hamba?”

Lalu jawab lelaki tersebut, “Kalau patik hendak makan, ada orang yang suapkan patik.”

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi lalu berkata, “Patik lebih malas lagi daripada dia tuanku.”

Tuanku pun bertanya kepadanya, “Sampai mana pulak tahap malas tuan hamba?”

Maka jawabnya, “Kalau patik makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan.”

Maka raja pun terdiam seketika.

Tanpa disangka-sangka datang seorang budak lelaki kepadanya sambil berkata, “Patik adalah yang paling malas tuanku.”

Raja pun bertanya, “Bagaimana pula tahap kemalasan kamu si budak?” Budak itu pun menjawab, “Nak cite pun malas.

Harta karun Pak Pandir

Setelah berbulan lamanya mencari harta karun di belakang rumahnya, akhirnya Pak Pandir berjaya menemukan jongkong emas seberat 15 kilogram yang tertanam di bawah jamban rumah jirannya. Dengan penuh perasaan gembira Pak Pandir membawa pulang emas tersebut.

 Sampai di rumah, tiba-tiba Pak Pandir merasa bimbang kalau-kalau sahabat baiknya Luncai mengetahui tentang harta yang dijumpainya, pasti Luncai akan mengambil emas itu. Hasil buah fikiran itiknya, Pak Pandir mendapat idea untuk menanam emas itu di taman permainan kanak-kanak di pekan berhampiran tempat tinggalnya.

Pak Pandir menggali lubang yang besar untuk memasukkan harta karunnya itu. Setelah selesai menimbus harta karunnya, bimbang hartanya diketahui orang, dia pun meletakkan papan tanda bertulis "Di sini tiada harta karun Pak Pandir". Lega hatinya, Pak Pandir pun pulang dengan perasaan gembira.

Malam itu sedang Luncai di dalam perjalanan untuk mencuri duit di masjid berhampiran, dia ternampak papan tanda Pak Pandir. Apa lagi, dia pun terus mengorek tanah dan mendapatkan emas yang tersimpan di situ. Bimbang perbuatannya diketahui Pak Pandir, untuk 'cover line', luncai menimbus semula lubang tersebut dan meletakkan satu lagi papan tanda bertulis

"BUKAN LUNCAI YANG AMBIK!".

Wednesday, March 21, 2012

Cerita PakNgah Paklong Punya Pasal, Pagi-Pagi Pakngah Pergi Pasar. Paklong Pesan Pulut Panggang. Parking Pulak Punyalah Payah. Pakngah Pun Pelik, Pasal Pulak Pagi-Pagi Payah Parking. Pakngah Pun Pusing-Pusing Perhati Parking. Pusing Punya Pusing, Pakngah Pun Pening. Penyudahnya Pakngah Parking Pinggir Parit. Pening-Pening Pun Perut Pakngah Perlu Penuh. Pakngah Pun Pergilah Pekena Pasembor. ...Pasembor Pulak Punyalah Pedas. Pergh ! Pedas-Pedas Pun Pakngh Pulun. Pakngah Pulun Pelan-Pelan Pasal Pedas. Pastu Pakngah Pun Pulang. Pakngah Pulang Punyalah Panas. Pakngah Pun Pasang Penyejuk. Pasang Penyejuk Pun Panas. Pakngah Pun Pelik Pasal Pulak Panas. Pakngah Pun Periksa Penyejuk. Patutlah Panas, Penyejuknya Palsu. Pakngah Pun Pergi Pulangkan Penyejuk Pada Peniaga. Pokemon Punya Peniaga! Pikir Punya Pikir Pakngah Putuskan Pelihara Puyu. Pakngah Perlukan Peruntukan. Permohonan Peruntukan Pulak Punyalah Panjang Prosesnya. Prosedurnya Pun Payah. Pagi Petang Pakngah Panjat Pejabat Pegawai Perikanan. Pakngah Pun Pedap. Penyudahnya Pakngah Pinjam Paklong . Pinjam Paklong Pun Paedahnya Pat Persen. Pat Persen Pun, Pat Persenlah. Puyu Punya Pasal, Pedulilah. Projek Pelihara Puyu Perlukan Pondok. Pakngah Pun Perbaiki Pondok Pakngah. Pakngah Paku Papan ... Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang ..... Pengetuk Paku Pulak Patah Patah. Pedulikan Pasal Pengetuk Paku Patah. Pikir Pulak Pasal Perkara-Perkara Penting. Pasal Pimpinan PM, Pasal Pilihanraya, Pasal Pembangunan, Pasal Perpaduan, Pasal Pendidikan, Pasal Perundangan, Pasal Perjalanan Parlimen, Pasal Perairan, Pasal Palestin, Pasal Peluang Perniagaan Pabila Puasa ... Pup .... Pelita Padam !

Real Stat - Dynamic Online User Counter