DJ PAKNGAH

LIVE BROADCAST

DeeJay PakNgah

DeeJay PakNgah
"Jangan Bikin Panas"

HOTDEEJAYFM RADIO

Anda di alu alu kan

RADIO ONLINE HOTDEEJAY

RADIO ONLINE HOTDEEJAY
NAK DENGAR RADIO KLIK SINI

DjPakNgah

My photo
Kulim, Kedah, Malaysia
SIMPLE,SELAMBA DAN MESRA

Perkhidmatan Pa System dan Dj Majlis

Sekiranya ada rakan rakan di kawasan Utara (Kedah)memerlukan perkhidmatan Dj,PA System Event Management untuk menceria dan memeriahkan majlis perkahwinan anda.Anda boleh menghubungi kami di talian 016 - 5014182(PakNgah)/012-4646182/019-5750182(Hafizh)MhsSoundVenture Kulim Kedah
untuk membuat tempahan Dj Majlis.TerimaKasih PakNgah ucapkan kepada rakan rakan yg telah mengundang PakNgah sebagai Dj di majlis perkahwinan anda.







Radio Pilihan

Malaysia XY Radio Online

30 Juzuk Al-Quran

Bersama Kasim Pon Pon

Bersama Dato Siti Nurhaliza

Job Kahwin Di Mahang Bersama PakTam

Ziara Ukhuwah DjMalik AKR - Pendang

Ziarah Ukhuwah Kak Long - Pendang

Jalan Jalan Cari Makan

Sunshine Banquite Penang

Puteri Nur Sofia Arissa

Job Majlis Kahwin bersama DjPaktam Hotdeejayfm

Followers

Layan Retro

Layan Retro
Baca Cerita Lucu Klik Sini

Mai la pakat follow blog PakNgah

Friday, April 23, 2010

Punca Lambat Kahwin

Tetapi bagaimana dengan lelaki? Mengapa mereka terus membujang sebegitu lama? Cuba semak, mengapa anda membujang terlalu lama?
1. Masih teringat kekasih lama
Melupakan bekas kekasih memang sukar dilakukan oleh sesiapa pun. Ini kerana ingatan terhadapnya masih kuat apatah lagi jika si dia adalah orang pertama yang singgah di hati anda. Jadi mengapa anda terus membujang, inilah jawapan
pertama kepada persoalan di atas.
2. Masih dengar nasihat dari ibu bila bertemu wanita  
Ini masalah yang paling teruk. Ada lelaki yang benar-benar anak emak. Segala tindak tanduk biasanya akan merujuk kepada emak terlebih dahulu. Tidak kata emak, itulah juga jawapan kepada kekasih. Ada sesetengah kekasih memahami tetapi ada juga yang tidak lantas menyebabkan hubungan terputus. Malah kalau sudah berkahwin, akan bercerai.
3. Gila Permainan Video atau kereta
Sesetengah lelaki sangat taksub dengan permainan video. Mereka bukan saja tidak menghiraukan soal kekasih tetapi juga aspek makan minum. Bermain permainan video ini memang sangat baik untuk potensi otak tetapi is sebenarnya tidak baik untuk tubuh badan.
Ada juga sesetengah lelaki yang sanggup berhabis-habisan duit kerana kereta. Mereka biasanya akan menambah pelbagai aksesori dengan kos yang bukan sedikit. Pantang ada promosi baru, mereka akan menukarnya. Tahukah anda lebih baik anda menyimpan wang yang ada untuk berkahwin. Kalau masih dengan tabiat ini, pasti anda tidak akan berkahwin sampai bila-bila.
4. Terlalu terdesak
Ada orang yang suka berkawan tetapi tidak suka memanjangkannya kepada sebuah perhubungan yang lebih serius. Dalam sesetengah kes, ada gadis yang bila dilamar, bersetuju menjadi kekasih tetapi ada pula yang menganggap anda sebagai kawan. Dalam keadaan terdesak dan khususnya si bujang terlajak, mana-mana perempuan yang dikenali akan dilamar sebagai kekasih. Hal ini kadang-kala membuatkan cinta anda ditolak mentah-mentah oleh si dia kerana dia merasakan anda sangat terdesak.
5. Terlebih-lebih Mencintai wanita
Sesetengah wanita sangat rimas jika dirinya dikongkong oleh pasangan. Jika anda mula mengawal semua aspek termasuk dengan siapa dia keluar, bila pulang atau apa saja aspek, tentu saja akan mendatangkan kebosanan dalam diri mereka. Jadi apabila anda mencintai wanita, berpada-padalah kerana bukan semua wanita suka dirinya dikongkong oleh lelaki.
6. Anda terlalu mengharap
Berkawan tidak semestinya diakhiri di alam perkahwinan. Apabila anda mengenali seseorang dan anda mula menyukainya, pastikan dia juga mempunyai respons yang sama seperti anda. Jangan hanya anda yang menyukainya tetapi dia. menganggap anda hanya kawan biasa sahaja. Jadi jangan terlalu mengharap, nanti anda akan menjadi bujang terlajak.
nota: Dalam banyak-banyak alasan kat sini. Satu pun tak sebut pasal jodoh. Jodoh ni benda yang sama jer dengan ajal. Tak mungkin boleh dilanjutkan atau dipendekkan. Dalam masalah bujang terlajak ni aku rasa yang paling tepatnya sangat ialah jodoh. Kerana jodoh belum sampai. 

0 comments:

Post a Comment

Real Stat - Dynamic Online User Counter